REALIZOVAN PROGRAM „DANI PODRŠKE BRUCOŠIMA“ UNIVERZITETA U BEOGRADU
5.12.2018. – Univerzitet u Beogradu – Centar za razvoj karijere i savetovanje studenata je realizovao treći ciklus programa „Dani podrške brucošima“ u periodu od 20. oktobra do 01. decembra 2018. godine. Ovaj program organizovan je sa ciljem da kroz različite radionice, savetovanje i informisanje okupi studente prve godine, informiše ih, pomogne im u snalaženju na fakultetu i upozna ih sa sistemima podrške koje mogu koristiti tokom studiranja na Univerzitetu u Beogradu.
Nakon prva dva ciklusa programa sprovedeno je ispitivanje potreba studenata prve godine u cilju unapređenja programa. Najveći izazovi za njih su obimno gradivo, učenje, samostalno planiranje vremena i upravljanje tremom i stresom. Tako da su iz repertoara radionica: „Upoznaj svoje potencijale“, „Kako razvijati samopouzdanje“, „Uči lako – saznaj kako“, „Planiranje i organizacija vremena“, „Donošenje odluka“, „Kako napisati seminarski rad“, „Prezentacione veštine - usmeni ispit kao javni nastup“, „Borba sa strahom, tremom i stresom“, „Timski rad“
„Studentski život za početnike“ za ovogodišnji program izdvojene radionice:
- „Uči lako – saznaj kako“
- „Planiranje i organizacija vremena“
- „Borba sa strahom, tremom i stresom“
organizovane su na različitim fakultetima, a za njih su mogli da se prijave svi studenti Univerziteta u Beogradu.
Program je uspešno realizovan:
- 29.11. na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu
- 22.11. na Matematičkom fakultetu Univerziteta u Beogradu
- 24.11. na Farmaceutskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
- 13.11. na Geografskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
- 25.10. na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
- 23.10. u zgradi rektorata Univerziteta u Beogradu
Kako je to izgledalo?
Na radionici Uči lako – saznaj kako, studenti su imali prilike da u grupi prodiskutuju o tome koje su razlike između učenja u srednjoj školi i na fakultetu. Kada je među učesnicima bilo starijih studenata rado su podelili svoja iskustva i savetovali nove kolege. Studenti su čuli nešto više o tehnikama planiranja učenja i samodiscipline, kao i metodama učenja koje se mogu koristiti kako bi se bolje pamtili gradivo. Popunjavanjem testova i kalkulacijom rezultata, bili su u mogućnosti da uvide koji stil učenja im najviše odgovara, i da isplaniraju proces učenja koji će im doneti efikasne rezultate na fakultetu. Nije ostala izostavljena tema održavanja motivacije za učenje, kao ni debata da li je bolje učiti u paru ili samostalno.
Sledeća radionica u programu je bila Planiranje i organizacija vremena. Učesnici su pre svega, popunjavanjem rasporeda, osvestili na šta sve troše vreme i koje aktivnosti bi trebalo da produže,a koje da smanje. Čuli su više o značaju dobre organizacije, postavljanju jasnih ciljeva i određivanju prioriteta. U ovome su se i oprobali kroz niz praktičnih zadataka. Bilo je diskusije i o distrakcijama, kako ih se rešiti i različitim aplikacijama za planiranje obaveza. Takođe, saznali su nešto više o razlozima prokrastinacije i načinima da se ona redukuje, kao i o izazovima tzv. „multitaskinga“. Na samoj radionici napravili su plan za naredni period, kako bi se bolje organizovali i postigli željene rezultate.
Poslednja radionica u nizu je bila Borba sa strahom, tremom i stresom. Studentima su približeni konstruktivni načini upravljanja ovim osećanjima. Imali su prilike da saznaju kako ljudski organizam reaguje na stres, koji su to strahovi racionalni, a koji iracionalni i kako redukovati negativno dejstvo stresa i straha. Oprobali su se u tehikama vizualizacije i promene uverenja i diskutovali o pozitivnoj i negativnoj tremi i načinima prevazilaženja ove negativne. Dobili su smernice kako da se oslanjaju na svoje snage i savladaju izazove koji su pred njima.
Studenti su radionice ocenili kao sjajnu priliku za razmenu ideja, briga, postavljanje pitanja u opuštenoj atmosferi i upoznavanje sa svojim kolegama. Posebno im znače praktične vežbe i saveti koje mogu dalje primenjivati tokom studija. O zadovoljstvu učesnika govori i opšta ocena programa 4.83/5 dobijena na osnovu evaluacija rađenih nakon svake od radionica.