Na Univerzitetu u Beogradu, u organizaciji Centra za razvoj karijere i savetovanje studenata realizovana je prva letnja škola “Advertajzing za početnike - Get Creative with McCann Beograd” u periodu od 4. do 8. jula 2022. godine.
Multidisciplinarna grupa od 25 studenata pohađala je program predavanja i radionica koje su vodili zaposleni profesionalci iz agencije McCann Beograd.
Centar za razvoj karijere inicirao je koncipiranje i realizaciju letnje škole u saradnji sa agencijom McCann Beograd, na osnovu uspešne dugogodišnje saradnje koja se ostvaruje na polju organizacije i realizacije prakse za studente Univerziteta u Beogradu u agencijama članicama I&F Grupe, a sa ciljem da se studentima zainteresovanim za karijeru u oblasti marketinga približe moguće oblasti za usavršavanje i rad, profesije i najnoviji trendovi u oblasti advertajzinga.
Podršku realizaciji letnje škole pružio je “Maxi”, zahvaljujući čijim poklon paketima su predavači i studenti mogli da se okrepe tokom trajanja programa.
Ugovor o strateškoj saradnji, koji je u procesu potpisivanja između kompanije McCann Beograd i Univerziteta u Beogradu, predviđa realizaciju letnjih/zimskih škola i drugih programa za studente u narednom periodu, kao i realizaciju prakse, aktivnosti za povezivanje studenata sa poslovnim svetom, i podršku karijernom vođenju i savetovanju studenata koje obezbeđuje Centar za razvoj karijere i savetovanje studenata.
Prvi dan - ABECEDA ADVERTAJZINGA - bio je posvećen uvodu u osnovne pojmove advertajzinga. Studentima su se predstavili Jelena Urošević (Group Account Director), Emina Azizi (Group Account Director), Vladimir Simić (Creative Director TV&Video). Bilo je reči o vezi advertajzinga i marketinga, predstavljen je koncept advertajzing agencije, njena struktura i procesi, a na kraju, o iskustvu rada i mogućnostima rada u advertajziing agenciji govorili su Dušan Antonijević (Junior Strategic Planner) i Andrea Veličkovski (Social Media Assistent).
Drugi dan - POJAM STRATEGIJE U ADVERTAJZINGU - bio je posvećen uvodu u osnovne pojmove strategije. Sa studentima su radile tokom dana Katarina Pribićević (Strategy and Growth Director) i Aleksandra Živanović Bradić (Group Account Director). Bilo je govora o značenju strategije i strateškom planiranju, studenti su se upoznali i sa alatima za analizu ciljne grupe, sagledavanje i analizu tržista, i uvedeni su u pojam uvida u kontekstu strateškog planiranja.
Treći dan - BREND POZICIONIRANJE I IDENTITET – bio je posvećen nastavku predavanja o strategiji u advertajzingu a studenti se saznali više o osnovama strategije pozicioniranja brenda i kreiranja brend identiteta. Pored Katarine Pribićević, sa studentima je tokom trećeg dana škole radila i Marija Stošić (Senior Strategic Planner).
Četvrti dan - KREATIVNI PROCESI I ALATI (OSNOVE I PRIMERI) - bio je posvećen upoznavanju studenata sa kreativnim timom advertajzing agencije. Kristina Jovanović (Senior Art Director), Dubravka Petrović (Associate Creative Director), Jana Savić Rastovac (Executive Creative Director) i Aleksandar Milojević (Senior Strategic Planner) su studente upoznali sa ulogom i značajem kreativnih ideja, i predstavili osnove kreativnih procesa i alata. Studenti su dobili zadatke za grupni rad u četiri grupe, koje su počeli da rade da bi tokom poslednjeg dana predstavili svoj rad – predlog za strategiju celoj grupi i grupi predavača, i dobili povratnu informaciju, savete i smernice u vezi sa primenjenim alatima.
Posle četvrtog dana rada škole, u učionici u potkrovlju zgrade Rektorata, svi polaznici su pozvani da posete agenciju McCann Beograd u prostorijama na Terazijama. Grupu je poveo Vladimir Gligorić, (HR Recruitment and Operation Specialist) iz agencije McCann sa predstavnicima Centra za razvoj karijere u kratku šetnju do prostorija agencije a zatim i obilazak prostorija, gde se grupa ponovo srela sa zaposlenima koje je upoznala tokom škole, koji su bili na svojim radnim mestima. Ovo je bila prilika za dodatna pitanja, nastavak započetih diskusija tokom škole, itd. Na kraju obilaska, studenti su se priključili i nedeljnom neformalnom skupu svih zaposlenih u dvorištu zgrade, gde su se osvežili, odmorili, sredili utiske. Studentima se dopala atmosfera i kultura zaposlenih, koji su rado odgovarali na sva pitanja studenata, o uslovima za praksu, o razvoju njihove karijere itd.
Tokom poslednjeg, petog, dana programa škole učesnici su radili u grupama, zatim su pred komisijom sačinjenom od predstavnika agencije predstavljali svoje rešenje, a posle svih povratnih informacija, osvrta na najvažnije što je svako saznao, svim polaznicima su dodeljene potvrde u pohađanju programa i svi su pozvani da se prijave na program prakse u narednom periodu.
Studenti su radionice i predavanja ocenili odličnim ocenama i njihova očekivanja od škole su u najvećoj meri ispunjena.
Svakodnevno su radili u malim grupama i prezentovali tokom programa, a u svojim evaluacijama navode prve utiske o školi:
“Veoma temeljno i zanimljivo predavanje. Naučila sam dosta novih informacija, koje jedva čekam da primenim u budućem poslu, ali i u životu :) “
“Ja sam prezadovoljna celom školom jer su nas upoznali sa time kako se stvari zaista rade, ali i sa njihovom agencijom kao poslodavcem, a to je isto jako važno nama koji smo u potrazi za praksom ili poslom. Odlično organizovano i odlični ljudi, sve pohvale! ”