Liderstvo možemo da definišemo kao vrstu socijalnog uticaja na druge ljude u cilju njihovog angažovanja radi postizanja određenih radnih ciljeva ili izvršavanja zadataka. Liderske veštine predstavljaju skup veština koje su naročito potrebne na upravljačkim, menadžerskim i svim drugim pozicijama koje podrazumevaju vođenje tima saradnika. Iako se od početnika ne traži da poseduju ove veštine na početku karijere, svaki poslodavac želi da u svom timu ima osobu koja ima liderski potencijal. Liderski potencijal je privilegija malog procenta ljudi, pa je zbog toga važno razvijati ga. Početnici u poslu mogu da zadobiju i privuku pažnju saradnika preuzimanjem inicijative u izvršavanju zadataka i obaveza.
Šta obuhvataju liderske veštine?
- Donošenje odluka
- Motivisanje drugih
- Delegiranje zadataka
- Evaluacija obavljenih zadataka
- Rešavanje problema
- Supervizija/upravljanje
- Postavljanje ciljeva
- Preuzimanje inicijative
- Fleksibilnost – spremnost da se ciljevi prilagođavaju u skladu sa menjanjem uslova
- Prihvatanje odgovornosti za greške i pogrešne odluke
- Zauzimanje pozitivnog stava u slučaju neuspeha
- Istrajnost
Kako se razvijaju? Na primer: Voditi tim kolega na fakultetu Biti aktivista u studentskoj organizaciji Pokretanje volonterskih akcija, voditi volonterski tim |